tisdag 9 augusti 2016

Som en isbit


Har det blivit höst nu? Tanken tog sig in i huvudet fler än en gång då vinden blåste in igenom den öppna entrén. Huden knottrade sig och jag fryser, dags för vinterläge på butiksdörrarna.

Början av augusti och fortfarande sommar enligt almanackan men inte hos mig. Utanför fönstret passerar människor, de är klädda för alla möjliga typer av väder, några har t-shirt och shorts, andra varma jackor och jeans.


Själv klär jag på mig för att få upp värmen. Jag dricker hett te men ingenting hjälper. Provar en av de nya, långkoftorna i ull, den får upp min kroppstemperatur men kliar ... så den åker av igen.

Idag är alltså en frostig arbetsdag.

Enligt almanackan är det sommar så värmen är välkommen tillbaka. Får se till att jag klär mig varmare resten av veckan.


Hej hopp


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar