tisdag 22 augusti 2017

Är ingen superhjälte ... har faktiskt inte lust längre


Du vet känslan när du är så trött att tårarna är nära. När du slagit knut på dig själv, varit högeffektiv och hunnit göra tre personers arbete under ett par timmar utan att få minsta back up.

Säger bara att OM jag var chef, om det var mitt ansvar att leda så skulle jag göra annorlunda. För mig är det viktigt att respektera andra och deras styrkor/förmågor. Att spela med öppna kort och försöka lyssna in vad mina medarbetare tänker, upplever och känner. Hur vi tillsammans kan utmana och nå de resultat vi önskar.


Alla har gåvor och kan komplettera varandra på ett grymt sätt om möjlighet ges. Om kontroll släpps och det finns tillit.

Just nu saknas detta och en frustration lurar under ytan ... inte hälsosamt så jag har beslutat mig för att ta ett djupt andetag och gå vidare, så fort tillfälle ges.


Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar