söndag 27 augusti 2017

Laddar för chill och eftertanke


Så var det dags igen, att sätta sig i bilen och åka tillbaka till verkligheten, hem till oss. Cirka 700 km eller för att vara tydligare 70 mil, från norr och söderut.

Kommer att bli en avslappnande dag då många tankar och intryck kan bearbetas.

Att lämna syrrorna, deras barn och respektive känns aldrig lätt. En tomhet uppstår innan jag landar, så för mig är det bra med tid ... en dag i bil är precis lagom.


Ladda om för vårt liv hemma, katterna, jobbet och vänner. När det gäller oss systrar så är det lustigt hur lika vi är i vissa avseenden. Kattmänniskor. Oavsett vem vi är hos så välkomnas vi av fyrfota pälsbollar, inte en utan ett par. Två katter/syster, det har bara blivit så.

Som sagt, efter en härlig helg är det dags att ladda om för arbete. Motståndet ligger i bakhåll, jag har verkligen ingen lust. Prio ett är att göra något åt min egen situation. Suck

Men först ska vi ha en chilldag i bilen, i allafall jag och Lejonkungen under tiden som mannen säkert styr oss hemåt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar