onsdag 9 augusti 2017

Okända män utanför vårt fönster ...


Det här med fasadrenovering och byggnadsställning är fortfarande nytt för mig. Jag har inte landat i situationen. En av anledningarna är att det inte alltid "arbetas", typ varannan dag utförs inget arbete.

Jag håller fortfarande på att träna mig på att minnas att gå ut bakvägen, över innergården, för att sedan gå runt huset. Känns emellanåt meningslöst när ställningarna är tomma men meningen är att lära om, att skapa en ny vana.


I morse insåg jag plötsligt att det var män utanför våra fönster och att de hade full insyn ... om de så önskade.

Eftersom jag var ensam hemma så rörde jag mig halvnaken, hade yogat och skulle in i duschen, då jag i ögonvrån ser arbetsbyxor som rör sig tanför fönstret.


Oops! Bäst att klä på sig.

Normalt sett behöver vi aldrig fundera på om någon ser, vi bor högst upp. Men ... som sagt nu är det nya tider. Dags att lära om.


Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar