fredag 11 augusti 2017

Opålitlig hoj


En helt underbar sommardag fick jag i present, precis vad jag behöver/behövde efter intensiva arbetspass i butiken. Ett nice break för idag och i morgon är det full fart igen.

Började morgonen ned en löprunda och därefter yoga på solig balkong med våra katter. Gjorde i ordning en lunchpicnic och cyklade till badet. Egentligen ville jag ta bilen men den står i garaget. Inget problem tänker du kanske? Jo! Det är ytterst tight och jag litar inte på mig själv, litar inte på att bilen kommer att vara sig själv när jag backat ut ...


Vill inte skrapa lack, vill inte strula till något, så jag tog cykeln. Den fina vita Cresent hojen med enbart originaldelar som jag fått i gåva av kära vänner. Tyvärr för mig så hann jag inte mer än sätta mig på cykeln förrän gängningen till sadeln släppte. Oops!

Jag hamnade bokstavligt talat i källaren, åkte hissen ned utan att ha tryckt på knappen. Som om det inte var nog så släppte även fästet för stabilitet. Sadeln satt löst och svängde fram och tillbaka. Jag fick knipa ihop låren och på så vis låsa fast min sits. Ett par kilometers mindre behaglig färd, för i min värld finns inte tanken att ge upp. Shit happens men allt är möjligt.


Väl på stranden fick jag trevligt sällskap av kär vän. Varm sol, kalla dopp, gott kaffe och innerliga samtal. Bästa dagen!!!

Avslutade med att cykla hem min cykel med den bångstyriga sadeln. Måste nog meka lite. Kanske be mannen titta på hojen?


Hej svejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar