tisdag 8 augusti 2017

Att luncha "ute" med sig själv


Bjuden på lunch av företaget, bara så där!?! Nä ... Detta händer inte i den bransch jag är anställd. Eller? Jo faktiskt, igår.


Så här var läget. Våra högre chefer behövde låna vårt kök (som mötesplats) vilket innebar att vi som arbetade i butiken inte hade någonstans att ta vägen under vår rast. Som plåster på såren erbjöds vi att "gå ut" och äta lunch. Företaget skulle stå för notan.


Kändes lyxigt men ensamt. Jag har nog aldrig suttit på en restaurang utan sällskap så det var en ny upplevelse. Annorlunda. Varken läskigt eller jobbigt, bara ovant.


God mat och sen en riktigt smarrig latte till efterrätt. Mums! Mätt och belåten återvände jag och kunde vara mitt bästa jag. Kändes som att jag/vi fått en present. Tack!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar