måndag 21 oktober 2019

"Bygga brygga"


Ny vecka, nya klassplaneringar och nya möjligheter.

En seg måndag med trötta ögon och huvudvärk botades med massor av yoga. Började med pyajamasvarianten i sängen när klockan ringde. Den har blivit en favorit, att inleda under täcket med slutna ögon ger mig chans att vakna långsamt. Låta kroppen bestämma och huvudet vila.

Efter lunch blev det dags att planera både yin och vinyasa (brukar göra det på söndagar men det kom en albumplåtning i vägen ...) Först i huvudet och på papper, för att senare köra igenom klassen två gånger. Förbereda kroppen och knoppen inför kvällsklassen.


Men allt är inte yoga, mellan varven utfördes annat arbete. Dessutom fanns tid att hänga med mannen, Lejonkungen och en av hans bästa vänner. I min värld älskar jag att förena nytta med nöje (men å andra sidan, vem gör inte det?!).

Idag är en ny dag. Stiger upp i ottan och skippar pyjamasyogan, bjuder istället på tidig morgonklass i studio.

Oavsett om jag är trött eller pigg så finns bara ett sätt för mig. När klockan ringer, klär jag på mig i mörkret, stoppar frukosten i väskan och kör iväg.

Önskar dig en skön tisdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar