tisdag 8 oktober 2019

Det lönar sig att vara snäll ... mot sig själv


Ja! Jag mår bra igen. Underbart 😀 En lång natts sömn och vila kan verkligen göra underverk. Borta var den protesterande halsen och tunga lite frusna kroppen. Jag vaknade som mig själv och min morgonklass genomfördes precis som vanligt.

Men ...

Istället för att följa schemat och ge mig iväg till Hera Hub så beslöt jag att återvända hem. Arbeta vid köksbordet. Skriva i lugn och ro. Helt ärligt så visste jag inte hur återställd kroppen var, kanske skulle den krokna efter någon timme?


Honung, ingefära och citron blev boostingredienser i mitt te och jag satte mig för att "skriva om" ännu en text till Wondertales läsapp.

När huset är tyst och tomt får jag mycket gjort. Timmarna rann iväg och plötsligt var det dags för lunch med mannen. Kroppen visade fortfarande inget tecken på bakslag. Jippi!

I förrgår kunde jag inte ens tänka mig att ställa mig på yogamattan och igår knackade rastlösheten på dörren. Undrade om jag ville ta en löptur eller i allafall en promenad? Påminde mig om att jag inte tränat mig svettig på flera dagar ... Det minsta jag kunde göra vore att utöva min egen yogapraktik.
Nix pix sa jag. Vilodag. Att undervisa två yogaklasser fick räcka som tisdagsaktiviteter.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar