lördag 12 oktober 2019

Kallbad för händer


Jippi! Jag är mig själv. Hurra! Borta är förkylningsviruset och tillbaka är energin. Yes. Äntligen.

Firade det med långpromenad i regn och arbetspass i trädgården. Rensade bland annat dammen från alger med bara händer, vilket skulle kunna jämföras med ett kallt bad. Testar kroppen den tuffa vägen. Frågan är om det är smart!?!

Promenera i regnet var definitivt njutningsfullt. Färgerna var ännu intensivare än gårdagens trots att vädret var gråare, som om kamerafilter använts för att förstärka och fördjupa. Magiskt.


När jag växte upp älskade jag solregn, då släppte jag allt, satte jag mig på cykeln och lät mig bli både blöt och lycklig på samma gång. Oftast var det sommar så känslan av nedkylning infann sig aldrig. Min euforiska nördgrej: få cykla sjungandes i det solglittrande blöta. (Ingen aktivitet jag glatt skulle ge mig hän åt denna oktobermånad ... även om vädret överraskar med solregn)

Idag blir det mer trädgårdsarbete. Lövkrattning och vinterstängning av poolen. Höststäda och höstmys.

Önskar dig en fin söndag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar