lördag 26 oktober 2019

Tillhör familjen gurkväxter



Halloween närmar sig och även om vi inte har några kids hemma så är det rätt kul att dekorera. Lite lagom. Få använda min kreativa sida, vilket jag älskar.

Tror jag köpt den minsta pumpan någonsin. Ingen mini, typ dekorationspumpa utan en riktig men modell liten.

Kände för en finurlig pumpa. Arga, illvilliga och grymma har jag skurit om och om igen. Denna gång  var det som att den orangea frukten (tillhörande familjen gurkväxter) talade till mig och bad om en mer sympatisk design. Och eftersom jag valde att lyssna så uppfyllde jag pumpans önskan.


Hemma hos oss bor nu spöken och på trappan ett kranie samt en pumpa som från början inhandlades i leksaksaffären när kidsen var betydligt yngre.

Risken med att dekorera (enligt mannen) är att grannskapets alla ungar tror att vi har en massa godis. Vi har inget ... så det blir att gömma sig i källaren om det ringer på dörren 😜

I våras när det kom påskkärringar så tittade de skeptiskt på den kexchoklad mannen gav, ungefär som om det varit hårt bröd. Nu skulle vi kunna bjussa på vinteräpplen men antar att det är ungefär lika attraktivt. Så du som önskar sliskigt godis till trick&treat gå till grannarna!

Önskar dig en skön söndag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar