onsdag 30 oktober 2019

Den vita bilen var plötsligt inte vit längre?


Härom dagen hade jag kvällsklass (inte ovanligt), den var inne i stan där parkeringsplats kan vara knöligt att få tag i. Lyckades hitta en ledig ruta, under ett träd. Senhösten har anlänt vilket betyder att de flesta grenarna är nakna.

Morgonen efter hade jag en tidigt klass. Lika mörkt ute när jag skrapade is från rutorna som det varit kvällen innan.

Körde iväg, parkerade och klev ut ur bilen. Vid det här laget hade det hunnit ljusna (på grund av vintertidsomställningen). Jag stirrade på bilen, det var stänk överallt längs förarsidan!? Hur hade det hänt? Marken var fortfarande frusen och jag hade INTE kört genom någon vattenpöl???


Beslöt att fylla min vattenflaska med hett vatten innan jag lämnade studion (efter klass) för att kunna torka bort det värsta. Resultat, något bättre men inte okey.

Frågan kvarstod, NÄR hade detta hänt? Och hade det sett ut så samma morgon då jag skrapade rutorna?


Berättade för mannen som efter lite funderande kom fram till att det antagligen suttit kajor i det nakna trädet kvällen innan och bokstavligen skitat ned bilen under tiden jag undervisat. I mannens värld så kan detta hända mig, han tycker inte alltid att min uppmärksamhet är heltäckande.

Mannen körde iväg och tvättade bort allt fågelbajs från bilen, sen önskade han att jag fortsättningsvis undviker träd i områden där det finns kajor.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar