fredag 4 oktober 2019

Svängdörrar


Astronauten är hemma en sväng, eller vi kan också beskriva det som många svängar, typ svängdörrar. Hämtade honom igår. Tror han landade hemma i tio minuter innan han drog vidare, ut på fest.

Idag är det samma visa. Jag arbetar, har vanlig öppen yogaklass och sen ännu en Sagoyoga för yngre barn (på annat bibliotek än sist), när jag kommer hem så har sonen antagligen dragit. Ny fest, nya människor eller kanske inte nya. Idag är det födelsedagsparty för den kusin som Astronauten levt studentliv med.


För mig är det ofattbart att kusinen, mitt äldsta fadderbarn fyller 30?! Hur är det möjligt? Han var ju nyss 6 år, 13 år och 25. Jag är inte så gammal eller är jag? Lustigt hur barnen växer och blir äldre samtidigt som vi stannar av ...

Vi är inte äldre än vi gör oss, så ibland 20, andra stunder 45 och vid något enstaka tillfälle mycket "äldre" då när kroppen till exempel lider av träningsvärk och smidigheten sprungit för att gömma sig, haha.

I morgon hinner vi hänga ett par timmar, jag, mannen och Astronauten, innan jag skjutsar ut honom till flyget igen. Så den tid som ges är jag tacksam för.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar