onsdag 16 oktober 2019

Heja alla er underbara människor som sprider värme!


Alltså vad jag älskar för- och eftersnack med de som kommer och yogar. Alla dessa underbara och härliga människor, de fyller mig med ny energi!

Det kan vara allt från seniorer, både män och kvinnor till yngre förmågor: små kids, äldre ungdomar och "vuxna" i ett stort åldersspann.

Vissa har undringar och frågor, andra är mest sällskapliga. Oavsett ämne så händer något, den där magiska kontakten, den IRL som är så viktig.

Jag studsar hemåt av glädje. Leende. Har återigen fått energiboost för att någon annan vill dela bitar av sina tankar och sitt liv med mig. Schyssta, bjussiga människor.


Seniorer som dyker upp är oftast prestigelösa. De lyssnar inåt och håller huvudet på avstånd vilket gör att deras egon sällan tar över. Efteråt är de flesta både tacksamma och glada, sätter ord på hur välgörande yogan är i deras liv. Hur den motverkar stelhet och muskelförtvivning och istället ger dem ökad livskvalitet.

En liten kvinna, 84 år berättade att hon lider av någon sjukdom som gör att muskler och senor under knät långsamt förtvinar och dör. Hon är kylskåpsstel när hon vaknar och har knappt förmåga att gå. Kroppen gör ont och hon tvingar sig att promenera för att mjuka upp. Ett steg i taget. Eftermiddagarna är lättare, då har hon fått igång sitt system. Så landar hon på mattan för ett yinpass och jag förundras över vad hon faktiskt klarar. Hade jag inte vetat vad hon berättat så hade jag heller inte haft någon kunskap. Hon är över 80 år och bara det är beundransvärt i mina ögon, att hon dessutom har ytterligare hinder i form av sjukdom gör att jag imponeras ännu mer. Här snackar vi riktig #TANTKRAFT.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar