tisdag 7 januari 2020

Den där "haken" som stör ... friden


Roligt att den nya terminen kommit igång säger jag och njuter av möten med nya och gamla bekanta. Massor av kramar åt höger och vänster samt avcheckning hur ledigheten varit samt hur nuläget upplevs.

2020, nytt arbetsår vilket betyder nya möjligheter.

Jag älskar verkligen att undervisa! Att planera nya sekvenser och återuppliva "gamla" trotjänare. Mitt hjärta säger att jag är på rätt ställe i livet, att jag sysslar med det jag verkligen vill och att jag gör skillnad. En fin och skön känsla.


Det är enbart en hake, jag behöver tjäna mer pengar ... så att jag klarar mig, så att vi överlever rent ekonomiskt. Hmn.

Min grundinställning är att allt ordnar sig, på något sätt, vilket det oftast gör. Frågan är om det kommer att göra det tillräckligt snabbt?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar