måndag 13 januari 2020

Den rutinerade vardagen


Den här veckan känns det som om mitt arbete startar ordentligt, inte främst på grund av mig själv och min egen inställning. Så länge Lejonkungen var hemma unnade jag mig mer "familjetid". Nu är båda sönerna hemma hos sig, skolorna igång och på arbetsplatserna är de anställda tillbaka efter lång ledighet.

Så även jag, efter att under ett par veckor delvis jobbat hemifrån så var jag på plats igen på Hera Hub. En riktig boost för själen. Få träffa kollegor och hänga med dem. Kramas, lyssna in vad som hänt sen sist och prata arbete. Min dag blev både kreativ och effektiv. Lösa trådar samlades ihop och pusselbitar landande på sina tänkta platser.


Terminsstart innebär också att yogaklasser kickar igång, både "de öppna" och de i kursform. Härligt, härligt, tycker jag! Det är sååå kul att träffa alla trevliga yogisar, min energidepå fylls.

Nystart innebär dessutom planering för mig och mannen. Vi samåker till och från våra jobb de dagar vi kan. Igår innebar det att jag fick en skön morgonpromenad från den ena delen av city till den andra, för att senare bli hämtad. Andra dagar som idag tar jag bilen (alternativt bussen det som fungerar).

Önskar dig en härlig tisdag! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar