söndag 12 januari 2020

Så släcktes alla lampor, av sig själva!?


Så skönt att känna igen kroppen! Och att vara sig själv igen.

Men lovat är lovat, även om jag ville träna och faktiskt sett fram emot det under flera dagar så ströks aktiviteten. En lång morgonpraktik på yogamattan var vad kroppen önskade.

(Tog en skogspromenad senare under eftermiddagen och insåg att hur stark jag än kände mig inledningsvis så räckte dagens 3,5 km runda utmärkt ... med andra ord tur att jag inte tränat).


På förmiddagen städades och tvättades det. Vi sorterade och bäddade rent. Lagom till det var dags att fundera över vad vi skulle laga till lunch så släcktes alla lampor ... av sig själva!

Eftersom vi just då inte gjorde något som belastade vårt elnät/våra säkringar så kollade mannen upp hur det såg ut i grannhusen. Mörkt = strömavbrott.

Vad gör du då om du börjar bli hungrig?

Åker iväg och äter. Vi tog bilen till IKEA och köpte korv, billigt och snabbt. Egentligen gillar jag inte denna variant av lunch, i mina ögon mest bukfyllnad. Men att vara kräsen när det krisar är mindre smart så i nödläge fungerar korv med bröd.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar