torsdag 23 januari 2020

Som återställare eller förebyggande?


Tre kvällar i veckan har jag yogaklasser i värme, ungefär 30 grader. Väldigt skönt när det är rått, fuktigt eller kallt ute.

Termostaten trycks igång när jag kommer och långsamt värms salen upp. Gradvis blir det kalla golvet varmare. I ärlighetens namn är det skönast när vi avslutar.


Härom kvällen kände jag mig törstig och trots vatten så blev inte kroppen helt nöjd. Påpekade detta för mannen, att det kanske är så att jag saknar något ämne? Har en obalans?

Du har säkert druckit för lite, svarade mannen.
Ja kanske?

Då slog det mig, jag är i salen tre kvällar i veckan. Luften är torr och uttorkande. Antagligen vore det bra att fylla på med Resorb när jag kommer hem? Alternativt ta förebyggande. Ska prova det efter nästa klass.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar