söndag 26 januari 2020

Konsten att rulla över på rygg och visa strupen


Det här med bokföring är inte direkt det som jag går igång på. Suck.

Efter att ha drivit mitt företag i ett år så har jag lärt mig en hel del men fortfarande känner jag mig som en rookie med stukat självförtroende i vissa lägen. Tack och lov har jag inga problem att rulla över på rygg och visa halsen, att säga att jag inte förstår och behöver hjälp när supporten på mitt bokföringsprogram kontaktas. De är värda sin vikt i guld!

Det finns "roligare" uppgifter att grotta ner sig i (enligt mig).


Men är jag egen så behöver jag i detta skede kunna allt (just nu, när inkomsterna är lägre än vad jag önskar). Så småningom hoppas jag att kunna delegera vissa arbetsuppgifter till de som är mer skärpta än jag, som hittar i den snåriga djungeln av kontonummer, lagar och regler men just nu är det jag och enbart jag som bär allt ansvar.

Suck igen.

Så jag sätter på arbetshandskarna och kavlar upp ärmarna. Vem har sagt att det ska vara lätt? Inte jag ;😜




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar