torsdag 9 januari 2020

Pjäxdans gav huvudvärk


Igår dansade jag inte fram på lätta fötter, snarare var det tunga slalompjäxor som gav tyngd åt mina steg.

Emellanåt har vi alla dagar då uppförsbacken känns brantare än normalt. För min del berodde det bland annat på fakturan från mitt bokföringsprogram. En stor summa pengar skulle betalas och även om jag är fullt medveten om ett par dyrare poster (denna månad), vilka jag även budgeterat för, så blev jag typ överraskad?!

Där rök min januarilön ...


Min kropp hade ingen lust för fysisk yoga (praktiserade och undervisade flera klasser igår) så jag lät den vila. Istället skrev jag om en text så att mottagaren blev nöjd. Kanske inte heller så lattjo lajbans men vem har sagt att allt är eller bör vara roligt?!

Huvudvärken checkade dessutom in då jag grottade ner mig i skrivarbete. Tror att min kropp velat vara helt ledig. Sluppit tänka ekonomi och struktur. Samtidigt så vet jag att dessa dagar behövs. De bjuder på perspektiv. Skakar om och ger mig en ordentlig spark i baken. Jag har så lätt att tänka allt är möjligt och att problem kommer att lösa sig. 



Antagligen bör jag vara tacksam för tyngden och huvudvärken men när det är extra motigt och spränger som mest är det svårt. Ett steg i taget ...

Men allt det där var igår, idag är en ny dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar