lördag 17 februari 2024

Drar bort tejpen som fästes över munnen



Nu är det officiellt och jag får dra bort tejpen som fästes över munnen för cirka två veckor sedan. En av tjänsterna är min!

Timmarna är få men det är en anställning och jag slipper gå på timmar vilket känns sååå bra!

Har fått ett schema och fört över arbetstiderna i min egen samt den gemensamma digitala kalender som mannen introducerat och som undertecknad faktiskt (under visst motstånd) lärt sig använda (gillar fysiska mycket bättre men okey då).



När vi fick erbjudande om tjänst så lovade var och en av oss (fem stycken) att hålla oss tysta samt inte prata med någon annan än vår familj, detta för att mina/våra chefer skulle hinna kontakta alla de som sökt men som denna gång inte dragit någon vinstlott.

Ärligt talat så har det inte varit helt enkelt då flera (ganska många) av våra kollegor ställt direkta frågor. Jag gillar inte att ljuga men vita lögner har denna gång varit nödvändiga.

Hurra för mitt "nygamla" jobb!



I mars, vilket är snart, kliver jag/vi på.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar