måndag 26 februari 2024

Trasig eller hel?



Fredagens stämpling över höger fot känns fortfarande, inte så att rörelseschemat hindras utan mer som en ömmande trötthet när jag belastar för mycket.

Igår testade jag att springa. Ute var det nollgradigt vilket innebar underkylt väglag på gång- och cykelbanorna, inte bästa förutsättningar men så kan det vara denna tid på året och det stoppade inte mig.



Jag fick löpa på lätta fötter och koppla in hela kroppen samt medvetande för att notera varje spår av eventuell halka. Visste också att fötterna behövde få bestämma både längden på sträckan samt farten. Det gick bra och jag är så tacksam för det.

Hemma stretchades både lår, ljumskar samt fötter, allt för att tacka kroppen för att den gav mig tillstånd att utmana samt checka av foten, är dock medveten att jag behöver vara fortsatt försiktig.



Hej svejs!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar