torsdag 8 februari 2024

En andra chans



Fick ett boktips av min ena syster, inte en utan en hel serie som hon sa att jag borde läsa samt troligtvis skulle komma att gilla. Efter att ha plöjt alla George R R Martins böcker (Game of Throwns, House of the dragons samt andra mindre kända) så laddades den första boken ned: De sju systrarna av Lucinda Riley.

Flopp! 

Jag lyssnade ett par timmar men kände inget sug efter att fortsätta. Lät boken ligga kvar för att eventuellt ge den en ny chans ... senare.



Efter en vecka ... eller två ... eller tre (?) beslöt jag att testa igen och DÅ klickade vi. Min syster hade så klart rätt och för mig blev det svårt att släpa böckerna, den ena efter den andra avverkades. Nu är det den sjätte systern som får allt fokus.

Tänk hur det kan bli. Böckernas värld är magisk.



Trevlig helg!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar