måndag 19 februari 2024

Tisdag = gott, gott!





Så här en vecka efter vår svenska fettisdag kan jag undra hur många ton semlor det åt just den dagen? För om vi ser till hela Sveriges befolkning så är jag övertygad om att vikten av den traditionella gräddbullen motsvarar ton.

Svar JA, jag smaskade i mig en nybakad konditoriskapelse. Missade inte chansen att njuta fullt ut och få grädde på nästippen. Vår fettisdag blev precis som planerad.

Fortsätter som vi börjat och låter även denna tisdag gå i semlans tecken och köper hem ett par läckerbitar att njuta av. 




För ett par år sedan skrev jag en saga som heter just "Semlan". Jag kommer inte lägga upp den i min blogg eftersom den är kontrakterad. Vet dock inte om den kommer att bli utgiven?  Tiden har gått ut och underskattad funderar på att skicka den vidare till andra förlag ... någon dag. Kanske? Det lär visa sig.



Puss & kram!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar