tisdag 20 februari 2024

Inte en utan två små bebisar!



I helgen som var beslöt jag att leta reda på påbörjade men inte avslutade skrivprojekt, det visade sig vara lättare sagt än gjort. Den historia som tydligt bevarats i mitt minne fanns inte sparad någonstans på den laptop jag använder. Ingenstans?!?

Kunde den påbörjats innan jag bytte dator?

Hmn ... alla andra alster låg prydligt placerade i dokumentmappar, märkta: äldre, färdiga samt påbörjade. Var var den? Slängd? Nej, aldrig.



Så (flera timmar senare) slog det mig att jag skulle kunna kolla Google drive och bingo! Där fanns inte enbart min försvunna början utan även ytterligare en novell i samma genre. Jippi!!!

Äntligen kan jag klappa mig själv på axeln och säga "bra gjort", för lusten att skriva knackade på direkt och undertecknad har nu en bra början på inte en utan två nya manus.



Inte en utan två små bebisar! 

Grattis till mig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar