onsdag 24 maj 2017

Barbapappaflexibilitet


Vissa dagar vet jag inte hur gammal jag är ... inte för att det spelar någon roll (inte i min värld). Ålder är en siffra på ett papper.

Jag kan vara 20, 25, 38, 43 eller 52!? Aldrig äldre, undrar vad det beror på? För det är just rynkorna som kan vara obarmhärtiga, de ljuger inte.

Min barbapappaflexibilitet påverkas av miljön jag vistas och med vem. För mig handlar det om att anpassa mig till omgivningen, att smälta in och ligga på samma våglängd. Toona in.


Så emellanåt uppstår en situation då jag inser att jag är dubbelt så gammal, att jag egentligen skulle kunna vara mamma till den person jag "hänger med". Gör detta mig patetisk?

Nä ... Att fungera på många nivåer måste väl snarare vara en styrka?


Mina drömmar är fortfarande desamma som när jag var i kidsens ålder, mer eller mindre. Några är visserligen utbytta, andra avklarade eller inte längre intressanta men ett par lever kvar och toppar min bucketlist.

Så hur gammal är jag egentligen? I skrivande stund medelålders men när du läser detta kanske 25? That's life ... mitt liv.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar