söndag 28 maj 2017

Juni utmaning


Har bokat in mig på en yoga worhshop i dagarna två om några veckor: Inversion weekend med Daniel Morgon, allt handlar om handstående.

Men ... jag kan inte stå på händer. På huvudet men inte på händer. Är läskigt och jag litar inte fullt på min egen kapacitet med andra ord finns det ett uns av rädsla i utmaningen.


Så nu tränar jag ... i smyg. Eller vad då i smyg?! Jag gör det hemma och någon gång i studion men hittills allt för sällan och för oseriöst för att kunna kalla det för handstående träning.

Tanken just nu är att förbereda mig inför workshopen så att jag kan få ut så mycket som möjligt av allt det roliga vi ska göra. För djupt inne i mig så vet jag att handstående inte är omöjligt. Jag har rätt förutsättningar och är tillräckligt stark för att lyckas, det är tilliten till min egen förmåga som behöver boostas.


Jag kan lyckas, jag kommer att greja utmaningen ... en dag.

Fram till dess så får jag ta mig i kragen och lägga in kortare sekvenser av handstående träning, helst varje dag om det är möjligt.


Puss & kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar