fredag 12 maj 2017

Sushi = kärlek


Hur underbart är det inte att höra mannen säga: "Okey om du är trött ... gå och köp sushi när jag hämtar Lejonkungen så betalar jag"

Han känner mig, vet vad jag mår bra av och bjussar på fredagsmys när jag inte orkar laga middag, det är kärlek. Sen kom den lilla efterföljande frasen: "... fast då blir det ingen sushi nästa fredag när du stänger."

Låter nästan som han pratar med ett barn. Du får efterrätt när du ätit upp maten ...

Helt okey. Mannen får laga vad han vill eller köpa hem annan hämtmat, det är han som har kökstjänst då. Så mycket älskar han inte sushi att han vill njuta av det varje vecka, äter det mest för min skull.


Lejonkungen anlände från New York igår och vi hade mysig familjemiddag. Hämtmat och snack med andra ord så bra en fredagskväll kan bli på hemmaplan.

Jag arbetar hela helgen, lyckost mig eller? Trött redan fredag eftermiddag, hur ska detta gå? Kommer att vara fullt ös. Todolistan på jobbet är en kilometer lång.


Ha en ljuvlig lördag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar