söndag 14 maj 2017

Hälften av 100


50 dagar

... det är inte så mycket, kommer nog att gå fort.

Fast det är klart för några så kan nog talet 50 kännas som en evighet. Om jag översätter så betyder det 7 veckor och en dag med andra ord nästan två månader.

Oj, nu lät det betydligt längre, två månader är två månader. Tänk dig långa mörka november och sen februari direkt på, de segaste månaderna på hela året. Plötsligt känns 50 dagar som en evighet!


Så nu undrar du säkert VAD som inträffar den 4/7?

Min yngsta syster fyller år och det är USAs nationaldag MEN det är inte det min nedräkning gäller just nu.

Ska för övrigt köpa ett måttband så jag kan klippa bort de dagar som gått (används av många lärare, vilka ger detta till sina elever i väntan på sommarlov).


Ja ja du ska få veta, jag och mannen drar till Maldiverna. Semester. Jag längtar! Sol, bad, vila och god mat (vilken jag inte behöver tillaga). Bara vara, läsa, yoga och må gott ... nice.

Min nedräkning har börjat.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar