torsdag 18 maj 2017

Feeling dizzy


Äntligen kom värmen! Som vi alla har längtat. Ena dagen kall vår och andra dagen sommar, inga mellanlägen här inte, ingen gråskala.

Igår visste jag att det skulle bli varmt och klädde mig därefter. Lagom svalt men samtidigt tillräckligt påklätt eftersom dagen skulle tillbringas på jobbet, med andra ord bar jag varken shorts eller bikini.


Arbetsdagen började helt okey men ju längre den led så tog liksom syret slut. Ute var det kvavt och inne hos mig ännu värre. Luften stod stilla och tankarna blev dåsiga. Huvudvärken hamrade defust.

Oftast är jag värmetålig men inte igår och utan vattenflaska i skåpet hotade hjärnan att checka ut.


Egentligen hade jag lovat att arbeta över men när min egentliga arbetsdag var över så insåg jag att det bästa var att gå hem, att lyssna på kroppen och låta den återhämta sig.

Väl ute i friska luften vaknade jag till. Hjärnan fick syre igen och efter några glas vatten kunde jag tänka som vanligt.

Idag är jag beredd, har en vattenflaska i närheten.


Ha en härlig fredag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar