måndag 15 maj 2017

Powernap


Startade veckan med att vakna på måndagsmorgonen (igår) och vara extremt trött, så där så du bara vill stänga av klockan och somna om.

Gjorde jag det? Nej.

Eftersom jag skulle arbeta sent pass och stänga så beslöt jag (först en del morgonfixande) att vila, kanske ta en tupplur. Bra Miaplan för ryggläge tillhör inte mina vanliga prioriteringar, att sova en stund på dagen, men jag jobbar på den detaljen. Lyssna på kroppen är viktigt.

Handla, tvätta och soffläge med en bok. Nice


Då får jag ett sms med undran om jag kan vara på jobbet ett par timmar tidigare?

Men jag behöver sova ... vila, min kropp har sagt åt mig.

Vad gör jag? Jo tar upp mobilen och svarar: självklart.

Hur tänkte jag nu? Vila snabbt och effektivt och skutta sen iväg full av energi?! Kanske inte men å andra sidan så är en kollega sjuk och jag vill inte sätta de andra i klistret. Så tillbaka till plan ett, bara effektivisera den ... vila snabbt. Du hör ju själv hur motsägelsefullt det låter.

Önskar att jag vore mer lik min pappa i detta avseende, han kunde när och hur som helst somna för att ta en powernap i fem - tio minuter. Pappa hade en on/off knapp ... det har inte jag.


Ha det

PS. Fick en snilleblixt och mediterade i 15 minuter och det hjälpte, snacka om qickfix Somnade i fem minuter. DS


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar