söndag 21 maj 2017

Varmt = målade tånaglar


Det går mot sommar, i allafall varm vår ... det kan du se på mina tånaglar! För oavsett om det är varannan dags väder så närmar sig sommaren.

Varmt = målade tånaglar. Dagen till ära är de djupt himmelsblå eller ska jag skriva mörk kobolt.

De gånger jag använder nagellack så hamnar det alltid som en färgklick på fötterna. Glada klara färger som rött, soligt grönt eller blått.

Fingrarnas naglar är och förblir kortklippta utan lack. Jag har lärt mig att det är omöjligt att försöka satsa på kvinnligt långa och välvårdade naglar. Min personlighet fungerar inte med dessa attribut. Tro mig jag har försökt ...

Efter fem minuter så är lacket skadat. Jag får smuts under nageln och min tid går åt till att försöka pilla bort någon smutsrand som vägrar släppa. Att bära linser underlättar inte. Kort sagt så känner jag mig handikappad.


Har svårt att använda handskar som skydd (vill inte) både i trädgård eller under annat "smutsigare" arbete. Vill kunna köra ned hela händerna och känna friheten av att ha full rörlighet. Detta gäller oavsett om uppgiften är att rensa filtret i duschen eller knåda en deg. Skydd ger sämre fingertoppskänsla på samma sätt som de långa målade naglar får mig att känna mig handikappad.

Kanske borde jag fötts som pojke? Är inte alltid så kvinnlig, det bara är så och det är okey.

Men sommarkänslan som nu knackat på kräver målade tånaglar, det klarar jag av.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar