måndag 1 maj 2017

Sköna maj välkommen


Maj och solen värmer faktiskt lite på vår balkong, i allafall är det informationen vi får av vår honkatt som inte vill komma in. Hon har dock problem, vill ha sällskap och jag ska till jobbet. Mannen är inte att räkna med när det gäller balkonghäng och kidsen sover så Ravelli vet inte vad hon vill ... eller det vet hon men matte bangar.

In, ut, in, ut

Jag har deklarerat, gick fort tog typ fem minuter. Några knapptryck och därefter klar. Minns när det tog flera timmar. Vilken härlig känsla att kunna göra det direkt från mobilen!


Jag minns min första Valborg i Uppsala. Vädret var inte som i år, det var sommarvarmt. Jag gick i shorts och linne till champagne & grötfrukosten. Fortsatte i samma lättklädda stil till midnatt då det var skönt att sätta på sig jeans och tröja. Tror att det är den varmaste Valborg jag firat. För sista april kan bjuda på allt från blötsnö till solgass.

Den där första gången var jag en rookie och hade ingen större koll på traditionerna här i vår stad. Jag var van vid majbrasa på kvällen, inte så mycket mer. Nu lotsades jag från frukost till forsränning. Sillunch, att springa i Carolinabacken och champagnegalopp följt av några sega vilande timmar innan grillfest på studentinnergården. Otroligt roligt.

Har blivit många Valborgsäventyr ...


Puss & kram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar