lördag 27 januari 2018

Den ofrivillige tjuven


Äntligen! Jag har förnyat mitt kort och kan yoga obehindrat på YOGAHUSET. Invigde och firade detta med en förmiddagsklass igår. Solen sken och det var någon enstaka minusgrad. Perfekt dag att cykla till studion.

Reagerade på att jag glömt att låsa cykeln när jag tog den från stället. Konstigt? Kombinationslåset låg prydligt ihoprullad i cykelkorgen. Har aldrig hänt att jag glömt låsa men ingen regel utan undantag. Hade väl bråttom sist?!

Ledde cykeln ut genom plankets grind och satte mig på sadeln, den kändes lägre? Varför? Hade den släppt i fästet och sjunkit, det har hänt min egen cykel.

Nu använde jag så klart inte min utan sonens. Älskar Lejonkungens treväxlade damcykel med rejäl sadel, mycket bättre än min egen! Dessutom är sonen i London så jag får använda den svarta cykeln med praktisk korg på styret.

Jag cyklade vidare och det var inte förrän jag kom fram till yogastudion och skulle låsa som enkronan trillade ned. "Vår" cykel har inte den typen av stänkskärmar. Jag hade tagit grannens cykel!

Oj!


Den hade stått parkerad på samma ställe som jag parkerat vår, har exakt likadant kombinationslås och samma typ av cykelkorg. Att sadeln var lägre stämde också.

Insåg att jag inte kunde låsa. Bar med mig cykeln in i studion och berättade att jag stulit grannens. Messade henne och sa som det var.

Hur kunde nu detta hända? Gissar att Astronauten inte alls tog mannens cykel igår som han sa (för den stod parkerad bredvid den jag tog). Gissar att Astronauten tog Lejonkungens. Kvar stod grannens som ser exakt ut som vår.

Shit happens!

Ställde tillbaka cykeln där jag tagit den och messade igen. Grannen skrattade och hoppades att jag var nöjd med åkturen. Japp, det var jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar