söndag 21 januari 2018

Morgonstund har guld i mund (2018)


Idag ska jag starta arbetsdagen med meditation på Hera Hub. En spännande och annorlunda variant än jag är van vid, att gemensamt meditera. Sitta i samma rum, i stillhet och hitta fokus och närvaro. Kan en morgon påbörjas på ett bättre sätt?

Jag har visserligen redan praktiserat denna morgon, klev ur sängen direkt till min yogamatta och ägnade 30 minuter åt att starta dagen med ett eget flöde. Min kropp vägleder mig, viskar i mitt öra vad den behöver och jag lyssnar, följer.

För ett år sedan tyckte jag att det var svårt att yoga på egen hand utan en förprogrammerad video. Idag märker jag att min morgonpraktik utvecklats. Min egentid är värdefull och om jag verkligen lyssnar inåt så belönar kroppen mig med energi och positiv livskraft.


De dagar då jag vaknar trött och eventuellt har virus eller bakterier som lurar i skuggorna så låter jag yogan baseras av yinposer. Mjukare flöden med fokus på återhämtning eller "healing", andra morgonstunder vill min kropp svettas då krävs andra asanas.

I min yogapraktik har jag lyckats släppa mitt ego (även om det emellanåt knackar på). Min strävan handlar oftast om balans och harmoni, att hitta lugnet och friden inuti mig själv. När jag är tillfreds med mig själv är jag också bättre för alla andra.


Ha en skön dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar