onsdag 3 januari 2018

Soffhäng? Skulle inte tro det


En ledig dag men inget soffhäng. All min lediga tid behöver jag just nu lägga hemma på städning och röjning. Ingen behöver fundera på var de kan hitta mig, finns två alternativ, antingen på jobbet eller i lägenheten.

Vår hall ser fortfarande ut som en soptipp men mannen har allt under kontroll. Med jämna mellanrum tömmer han, åker till återvinningen och slänger eller bär ned något till källarförrådet.

Tiger är fortfarande inte nöjd, han vill ha ordningen tillbaka.


Igår tog vi itu (eller läs mannen, jag var mest med som bihang) det vindsförråd som älsklingen hade kvar. Sorterat bort, stuvat om och voila' ett förråd som ser vårdat ut, som visar hur stort det är samtidigt som alla kan konstatera att det är välfyllt.

Två förråd avklarade, en klädkammare, våra garderober och ett par underskåp i köket, allt kan strykas från "to do listan". Känns som vi ligger i fas, som att vi kommer att ro iland vårt projekt i god tid utan stress. Allt detta är mannens förtjänst!

Visst jag städar och röjer, fixar och ordnar men de stora tunga uppgifterna slipper jag. Kidsen får assistera, bära och hänga med till återvinningen för någon "måste" arbeta. Teamwork tror jag det kallas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar