söndag 8 juli 2018

... både möbeltyg och kakel finns bland mina bra-att-ha grejer


När mannen byggde ihop vår nya garderobsvägg , ja snarare halvvägs in i arbetet då den gamla hyllan (som ställts för en tidigare dörr) togs bort för att lämna plats åt vår nya inredning ... upptäckte vi att hemligheter gömmer sig i det fördolda.

Spånskivan mellan hylla och dörr visste vi om men inte att det fanns ett trappsteg i betong under sockeln.


På nytt fick snillen spekulera och kom fram till att vi löser "problemet". Jag klär skivan med vackert möbeltyg och kaklar in trappsteget (både tyg och kakel finns bland Mias bra-att-ha grejer), synd för mig att de blågrönskimrande kakelplattorna ligger längst ned och längst in i vårt källarförråd ...

Bära ut allt för att komma åt det jag vill ha så att jag därefter kan lyfta tillbaka det vi vill ha kvar. Steg två är att hitta häftpistolen så jag kan klä in väggskivan.

Allt kommer att bli både bra och snyggt, den dag vi är klara.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar