onsdag 4 juli 2018

Bästa sättet att se omvärlden


Testade ett nytt sätt att ta mig till arbetet igår, per fot.

Den kraftiga blåsten gjorde att jag tappade lusten att cykla. Hade heller ingen lust att ta bussen och bilen var bokad av mannen.

För att återgå till kastbyar/motvind så gör den mig både svettig, trött och hungrig ... så därför knäcktes idéen att gå. Gäller dock att ha god tid på sig eftersom promenaden tar över en timme.


Ån ligger ett stenkast från vårt hus, ett skogsparti och bortanför det gång och cykelväg. Nu är det inte så enkelt eller lättillgängligt som det låter, att passera genom skogspartiet innebär att först klättra uppför en brant ås och sedan ta sig nedför den lika branta och långa backen. Alternativet är att gå uppe på åsen hela vägen in till stan.

Jag ville gå nere vid ån ...

Med hörlurar i öronen och vinden som rufsade om håret tog jag mig per fots hela vägen till jobbet. Njutbart. Härligt.

Fågelkvitter och värmande solstrålar. Underbar sommarmorgon! Det här gör jag om fler gånger.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar