tisdag 3 juli 2018

... med hennes okeyade nick lämnade jag butiken och sprang till puben


Vad gör jag när alla andra ser matchen men jag missar på grund av arbete?

Bästa receptet är att förtränga, det är ändå som det är och igår gick det lättare än jag trott. Med omhängningen i butiken och massor att göra så hann jag inte fundera lika mycket.

Självklart lyssnade jag på sportradion under min rast (15 minuter), blev uppdaterad av kunder som hade koll och att det länge stod 0-0 underlättade.


Så hörde jag plötsligt jublet på andra sidan gågatan där puben har storbildsskärm under VM. Butiken var tom, så när på en kund som var lycklig över att kunna strosa helt ensam och få så mycket hjälp hon önskade. Med hennes okeyade nick lämnade jag affären och sprang till puben. Hann se repris på mål och bli uppdaterad. Återvände till jobbet och ställde dörrarna på vid gavel så att minsta lilla ljud skulle nå mina öron. Ropade upp i interntelefonen och meddelade matchresultat mellan Sverige och Schweiz.

Nu kändes det som att jag trots allt fick vara med i matchen om än enbart lite. Gjorde ytterligare en tur över till puben strax före matchavslut och hade återigen möjlighet att leverera ett positivt meddelande.

Nästa Sverigematch kan jag se för då ar jag semester!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar