måndag 22 juli 2019

Ansöker om semesterdag ... hos mig själv


Idag blir det blogginlägg men inte i morgon, jag har begärt ledigt!

Hela syskonskaran ska samlas på brorsans land och då är mitt fokus långt ifrån mitt skrivande och min blogg.

Syskonhäng = kvalitetstid

Alla fyra på samma plats, det inträffar alldeles för sällan (det kan nog var och en av oss skriva under på). Hälften av oss bor i en stad och den andra hälften i en annan, 70 mil emellan. Men ... vi är BÄST på att vara fullständigt närvarande när vi ses och kanske är det en anledning till att vi är tighta?!


Idag ska jag arbeta hela förmiddagen, skriva om bokmanus. Senare, efter lunch och ett par timmar framåt blir det poolhäng, en vän har bokat in sig. Arbete belönas med vila, vilket är en ytterst bra kombo.

Bilen styr inte mot kusten förrän senare ikväll, då ännu en uppgift står på mitt schema. Jag ska hålla yogaklass (och kan inte gärna åka innan den är genomförd 😜).

Sammanfattningsvis är och blir min dag som en påse Gott&Blandat!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar