onsdag 31 juli 2019

OM jag tränar ... där är haken


Igår fick jag äntligen vara elev igen! Låta mig ledas och utforska. Lyssna in och känna av. Få ny inspiration och förundras över hur mycket min kropp klarar.

Två timmars masterclass kändes som en kvart och jag njöt varje sekund.

Varför har jag varit så dålig på att komma iväg på kollegors klasser? Det enklaste svaret är att jag oftast arbetar och om jag inte gör det så är det skönt att få landa hemma. Ett annat svar skulle kunna vara att jag inte prioriterat att lösa ekvationen vad gäller mitt schema.


Igår var det mycket fokus på twister och armbalanser, sånt som jag älskar. Vi fick dessutom arbeta en hel del i par vilket var både givande och roligt.

Det finns armbalanser jag vill lära mig men som jag aldrig tränar på, fråga mig inte hur jag tänker i dessa fall??? Träning ger ju färdighet det vet jag ...

Hur som så visade det sig att just en av mina flygande duvor ingick i gårdagskvällens klass och det är bara den sista touchen som behöver finputsas, jag är typ i mål! Benet ska lyftas högre (bakåt) och jag ska orka hålla posen i minst fem sekunder. Så snart! Om jag tränar vill säga ... det är haken (haha)



Här är min halvtränade "enbenta flygande duva"
Puss & kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar