lördag 27 juli 2019

Trots frånvaron av saltvatten


Nu har jag lyckats med en sak som annars hittills enbart inträffat när jag är på "sol och bad" semester utomlands, jag har bränt min underläpp ...

Den gör ont och jag är fnasig ... trots frånvaro av saltvatten?

Kroppen är brun, den bränner jag (peppar peppar i stort sätt) aldrig, istället är min svaga punkt läpparna. Och om jag ska vara ärlig så är de lika känsliga i kyla samt i torr inomhus luft.

De behöver smörjas, om och om igen.


Annars är jag okey. Hinkar i mig vatten, startar dagen med resorb nu när det är värmebölja och dricker enbart kaffe efter lunch.

Antagligen är det alla bad och poolvattnet som torkar ut samt den kvalmiga värmen på vårt entréplan.
Nu finns enbart en sak att göra, smörja, smörja och smörja! Har laddat upp med Idomin då det är den fetaste kräm jag kan hitta hemma. Hoppas att den hjälper!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar