onsdag 10 juli 2019

Konsten att arbeta hemifrån?


En arbetsdag hemma kanske inte alltid blir den arbetsdag du "tänkt" dig. Just utav den anledningen kan jag tycka att det är bra att åka hemifrån när jag behöver vara effektiv. Ofta lyckas jag diciplinera mig på hemmaplan men vissa dagar pockar annat på.

Vill inte skylla på mannen, om jag är tillräckligt tydlig så fungerar det mesta bekymmersfritt men om jag "glömmer bort" så är det lätt för honom att tro att jag är "ledig" (såklart). Igår var jag otydlig vilket innebar att han sökte min hjälp och åsikt när det gällde ett cykelskjul som han planerar att snickra.

Jag skulle "skriva om" ett av mina manus men hann knappt sätta mig innan vi behövde slå våra kloka huvud ihop. Blev några vändor fram och tillbaka innan jag kände att jag var tvungen att upplysa min andra hälft om att plikten kallade. Efter det fick jag skrivro fram till lunch.


Därefter tog vi tag i vår pool, ett projekt i sig så mitt "jobb" pausades. Det har läckt vatten från sandfiltret på två olika ställen. Vi pluggade och ströp vattentillförseln för att kunna öppna upp och torka rent o-ringen, därefter fick mannen dra åt skruvarna hårdare för att täta bättre. Vattnet slutade droppa. Check på den.

Det andra problemet var den trasiga termostaten, mätaren för lufttryck, där droppade det också. Hur vi än försökte täta så hittade vattendropparna nya vägar ut. Dags att be en serviceperson lösa vårt problem. Satt i telefonkö lääänge innan någon svarade. Om 3-4 veckor får vi hjälp ...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar