torsdag 25 juli 2019

Den bästaste av kompisar


Min man har en ny bästa kompis. En Målgan enligt en av mina/våra vänner 😜 ... som typ en låtsaskompis eftersom det inte är en fysisk person, det handlar om vår portabla AC.

Så här i högsommarvärmen välkomnar jag vår nya bekantskap. Mannen får gärna hänga hur mycket han vill med sin polare för denne sprider svalka omkring sig! Något som för tillfället är bristvara.


Minns förra året då vi hade 32 grader inomhus (i ett par veckor!) och luften stod stilla, då när jag blandade litervis med vätskeersättning. När mannens kropp kollapsade och jag var nära att få solsting (en dag) då jag fuskat med användandet av hatt.


I år har vi klarat oss utan problem fram till igår då termometern återigen tuchade 30-sträcket. Den bästaste av kompisar fick steppa in och rädda oss från den kraftigt stegrande och kvalmiga värmen som trängde sig in.

Så tack Målgan för att du flyttat in till oss! Det innebär att vi i år har vi en skön och sval källare. Vi kan sova och pusta ut. Entréplan är varmare men ändå rimligt okey.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar