lördag 6 juli 2019

Som att spola tillbaka tiden


Det blev ingen resa till solen, i alla fall inte nu och så kan det vara. Trist men vi överlever. Kanske kommer vi iväg senare i sommar, kanske gör vi inte det?

Istället fick vår trädgård lite omvårdnad. Gräset klipptes och ogräs rensades bort. Blev osams med traktens myror då jag omedvetet förstörde deras bon. Hur ska jag kunna veta när gruset är platt utanför planket? Förstod först när jag såg alla ägg blottas samt myllret av invånare i kolonin. Plötsligt hade jag myror över allt.

Dammen blev uppfräschad och vildvinet tuktat. Vår enorma luktärt/ros spaljé/växtstöd, hade gett vika för tyngden av blommor och vält åt ena hållet. Ett hav av vilda blommor flödade ut över stenarna. Efter en del arbete är de återigen samlade och någolunda strukturerade.

Hann faktiskt hänga vid poolen en stund vilket jag längtat efter under de senaste regniga dagarna.


Mannen har fixat så att de filmer (vi tog med filmkamera efter det att vi gifte oss fram till att kidsen var mellan åtta och sex år) återigen går att kolla på. Gårdagen blev därför en familjefilmkväll.

Hur underbart är det inte att påminnas om hur små grabbarna varit, se deras personligheter växa samt hur vi själva såg ut när vi var betydligt yngre.

Nostalgi och historia, vår historia.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar