fredag 21 april 2023

Det som göms i snö, kommer upp i tö



Vi har ett talesätt, ett ordspråk som lyder: det som göms i snö, kommer upp i tö och dagens inlägg är baserat på det uttrycket.

Jag fick ett hårspänne, en stor klämma av en vän för många år sedan. Då mitt hår är stort och innehåller många strån så är detta hårspänne ett av få som fungerar. Det är vackert dekorerat med färgade blommor i glas.

Senast jag använde spännet var för typ 1,5 eller 2 år sedan. Minns att det följde med mig till syrrorna i norr men att det senare försvann spårlöst. När väskan packades upp så fanns det ingenstans? 



Bad därför mina systrar att kolla på alla ställen jag befunnit mig, framför allt i det rum undertecknad sovit men inte heller de hittade mitt hårspänne.

Borta. Tråkigt. Synd. Bara att acceptera ...

Så förra veckan när jag plockade fram min limegröna kabinväska så dök spännet upp. I ett ytterfack har det legat bortglömt!? Även om jag tyckte att väskan tömdes så var det uppenbarligen inte så. Jag missade 

... men nu är hårspännet tillbaka. Det fick hänga med till London samt hem igen. Aldrig borttappat, enbart bortglömt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar