måndag 10 april 2023

Valde en men fick betala för två?



Nu när påsken är över så blickar jag fram emot nästa utropstecken, min resa till London och Lejonkungen. Alltså hur mysigt ska inte det bli!?! Har dock ett par trevliga arbetsdagar framför mig innan det är dags att packa. 

Tänkte först resa "lätt". Behöver inte så mycket och klarar mig bra enbart med handbagage. Ett plus var att det dessutom serverades två, en liten väska under sätet framför och en mindre kabinväska i bagagehyllan ovanför huvudet. Toppen! Passar mig.

Då påpekade mannen att sonen saknar ett och annat och att det vore bra om "mamman" tar med detta. Visst. Bara det att insulin är en flytande vätska. Får jag ha det i handbagage?

Sen kom nästa önskan från sonen, en stock snus ...



Kunde se mig hamna i säkerhetskontrollen som en snusande diabetiker, ljugandes, då det verkar ännu konstigare om det (snus och insulin) ska föras in i ett annat land till en tredje part (i alla fall enligt mig) ... och hur mycket får egentligen handbagaget i kabinen väga (de två väskorna som styrs efter mått)? 

Svar 10 kg. Oops, inte mycket. 

Loggade därför in och betalade för en incheckad väska (till London) men vid betalningen så tycktes det att jag skulle betala för båda vägarna trots att undertecknad inte klickat i det alternativet? Orkade inte börja om så nu reser jag dyrt för att slippa oroa mig för kontrollanter (haha) och kan om jag vill checka in väskan (som skulle legat på bagagehyllan båda vägarna från början) även på hemvägen. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar