tisdag 25 april 2023

Time out

 ... tar du det? Jag menar lägger du in pauser i din vardag? Eller kör du på och tänker att du vilar sen, typ hemma?



Igår eftermiddag fick jag en riktig dipp, blev ordentligt trött efter lunch och den intensiva förmiddagen som varit. Om jag inte varit hemma så hade jag antagligen kört på men nu fanns plötsligt både möjlighet och tid för paus. Alla möten var avklarade både de IRL (in real life) och de digitala, hade dessutom hunnit träna samt äta lunch och handla. De arbetsuppgifter som stod på tur kunde vänta lite och undertecknad sjönk ner i sin läsfåtölj.

Blundade och gjorde ingenting annat än andades ... skönt. Samlade ny energi och kraft på ett par minuter.



Vid andra tillfällen kan jag placera mig på yogamattan för vilande yinyoga, det är ett säkert kort då jag lärt mig att en trött kropp/alternativt huvud blir pigg igen. 

Så om du tar time out, hur gör du då?



Lust att dela?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar