tisdag 18 april 2023

Kanske var det mitt hår?


När huvudet inte är med så får vi lita på vår förmåga att skjuta från höften, kasta om planering och lösa eventuella "problem" som kan uppstå. Detta hände mig igår.

Efter att ha läst jobbmejl i London, stigit upp i ottan och trott mig ha full koll så insåg jag att det var en parfymallergiker som skulle hänga med mig hela förmiddagen, de kan vara extremt känsliga. Oops ... 

Hade ingen parfym på (har aldrig det) men deo och tänkte att det borde gå bra? Så dök studenten upp och informerade mig att hen kände "lite". Kanske var det mitt hår? Schampot?




Studenten var schysst och enkel att prata med, trodde att det kunde gå bra men var inte helt säker. Då slog det mig att undertecknad hade en kollega i rummet bredvid, vi kanske kunde byta? Snackade ihop oss och lät studenten besluta, hen valde kollegan och vi bytte rum. Alla inblandade nöjda.

Jag brukar ha koll ... dock inte igår men finns viljan att lösa "problem" och eventuella hinder så brukar det mesta ordna sig (på något sätt).





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar