lördag 8 april 2023

Han påstår att jag är livsfarlig?


En påsk för några år sedan, kanske 2019?


Påsk brukar betyda trädgårdsarbete (om vi är hemma) och så även i år. Har hittills gått en match mot vår stora nyponros. Resultat: 1-0 till mig. Tänker att matchen slutar så, har inget behov av att ansa mer eller om sanningen ska fram så böjer jag mig för mannens önskning. Han får "ont i magen" när jag plockar fram grensaxen och tror att all skyddande grönska kommer att försvinna om undertecknad får hållas. 



Spelar ingen roll att jag förklarar att nypon växer fort, han påstår att jag är livsfarlig när jag väl kommit i gång 😂 och en viss sanning kan ligga i det uttalandet. För husfridens skull slutade jag därför i tid och nu är vi båda nöjda.

Satte mig istället i solen och fick skala av lager på lager, stannade vid linne och jeans, detta för att inte svimma av värmeslag. Så skönt. Känns som att våren äntligen är här! Fåglarna kvittrar och när jag passerade grannen så satt han på sin motionscykel (på deras altan) i enbart träningsshorts.



Det traditionsenliga ägget hittades under gårdagens skattjakt men först efter att få en och sedan ännu en ledtråd. Mannen behövde ingen hjälp (som vanligt). Antingen gömmer jag sämre eller så är min bättre hälft bättre på att leta?

Idag väntar intensiv träning, utehäng i trädgården, mer god mat samt dryck, påskgodis, en bra bok (mannen bygger på sitt gigantiska legoprojekt Titanic) samt mysig film.



Hej svejs!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar