fredag 7 april 2023

Påskäggsjakt på to do listan


Påskaftonsmorgon och jag, vi är lediga.  Hurra! Känns både lyxigt och härligt då det funnits många helgdagar då undertecknad arbetat (på ett eller annat sätt).



På to do listan står det äggletning, det vill säga skattjakt. En årlig tradition hemma hos oss. Typ "fågel, fisk eller mittemellan". Finns inga kartor, har aldrig funnits men i undantagsfall ledtrådar  ... om vi så önskar eller behöver.

Äggen är märkta så det gäller att hitta rätt. Gills inte om jag hittar mannens, då får jag låtsas som att det regnar och låta ägget ligga kvar. Vore dumt att bry mig om just det ägget eftersom undertecknad gömt detta ... i år är det enbart vi två ... så därför fullt fokus på mitt eget.

Får se hur det går för mig senare, efter vår påsklunch? Kanske bättre då Lejonkungen är i London och "oskyldig" - han är svårast eller för att uttrycka mig på ett annat sätt, bäst att trolla bort ägg.



Glad Påsk!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar